تصاويري از زيبائي هاي بهار

[تصویر:  5okxp2qlkv8ghgdn8ycs.jpg]

[تصویر:  qmktrs2cqup43spis93w.jpg]

 دعای عشق بخوان



:: موضوعات مرتبط: ، ،
نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss


۱۰ نکته مهم درباره ریش زدن آقایان!

تراشیدن صورت یا موهای زائد سایر نواحی بدن، از موضوع هایی است که سوال های فراوانی در مورد آن مطرح می شود. در این نوشته به چند نکته که در زمینه تراشیدن موی صورت اهمیت خاصی دارد، می پردازم.

 ۱ اگر محل ریشتان شوره می زند

برخی از آقایان شکایت دارند که محل ریش آنها بعد از اصلاح شوره می زند. مشکل این افراد ابتلا به اگزمای سبوره است و اصلاح صورت برای این آقایان مفید است اما ناراحتی آنها با اصلاح برطرف نمی شود. کسانی که زمینه یا استعداد درماتیت سبوره دارند، تا حدامکان باید موی صورت خود را کوتاه نگه دارند. وقتی چربی ای که به صورت طبیعی در سطح پوست وجود دارد، درست شسته نمی شود، باعث عود درماتیت سبوره می شود. پس این افراد نباید موی ریش و سبیل خود را بلند کنند اما اصلاح به تنهایی کافی نیست و باید درمان ها را آغاز کرد و ادامه داد.

۲ اگر دچار موی زیر پوستی می شوید

برخی افراد به دلیل انحنای زیاد مو به دنبال کلوزشیوینگ یا تراشیدن موها از ته، دچار فولیکولیت کاذب یا جوش و موهای زیر پوستی می شوند. در ضمن شیوکردن مو برخلاف جهت رشد مو نیز می تواند عامل بروز این مساله باشد. برخی آقایان برای آنکه بتوانند موها را هر چه بیشتر از ته بزنند، پوست را هنگام اصلاح می کشند. گرچه این کار باعث بهتر شیوشدن مو می شود، اما احتمال آنکه مو هنگام رشد مجدد داخل پوست گیر کند و فولیکولیت کاذب ایجاد شود، بسیار بالاست.

۳ اگر پوستتان ملتهب می شود

تراشیدن مو با تیغ و استفاده از افترشیو می تواند زمینه ساز بروز درماتیت تماسی و تحریک پوست باشد. برای مدتی استفاده از تیغ را کنار بگذارید.

 ۴ اگر پوستتان به دنبال اصلاح تیره شده است

برخی افترشیوها حاوی مواد معطری هستند که تماس آنها با نورآفتاب باعث تیرگی پوست می شود. د رانتخاب نوع محصولی که می خرید دقت کنید.

 ۵ اگر پوست صورتتان جوش می زند

افرادی که ۳ ۲ روز بعد از تراشیدن موی صورت دچار جوش در این ناحیه می شوند، باید بعد از هر بار اصلاح فرصتی دهند تا مو دوباره از پوست کامل بیرون بیاید و برای اصلاح از وسیله ای غیر از تیغ مثل ریش تراش استفاده کنند. البته جوش زدن صورت آقایان همیشه مربوط به نوع اصلاح نیست و گاهی بهداشت فردی رعایت نمی شود، همان طور که اشاره شد، در بیشتر موارد جوش های بعد از اصلاح فولیکولیت کاذب است و در افرادی بیشتر رخ می دهد که مو را از ته می زنند یا عادت به تراشیدن برعکس مو دارند یا اینکه در آنها مو با پوست انحنای زیادی دارد.

۶ اگر می خواهید بدانید بهترین زمان برای اصلاح صورت چه موقع است

مو بافت کراتین است. هرچه پوست و مو رطوبت بیشتری داشته باشد و فرد از کف ها و موس های مخصوص استفاده کند تا اصطکاک پوست و تیغ کمتر شود و هر چه تیغ تیزتر باشد، اصلاح بهتری انجام می شود. به همین دلیل توصیه می شود اصلاح را در حمام انجام دهید.

۷ اگر می پرسید تیغ بهتر است یا ریش تراش

همیشه نمی توان گفت ریش تراش بهترین انتخاب است. برخی ریش تراش ها مانند تیغ، مو را از ته می تراشند. در افرادی که به تیغ حساسیت دارند و بعد از اصلاح با آن دچار مشکل می شوند، این نوع ریش تراش ها هم همان حالت را در آنها ایجاد می کند. در کل ریش تراش هایی که مو را از ته نمی تراشند، ارجح هستند.

۸ اگر می خواهید ریش تراش بخرید

برخی ریش تراش ها وارد بازار شده که می توان آن را زیر دوش برد. این وسایل بعد از اصلاح به طور اتوماتیک خود را تمیز می کنند. به نظر من نباید به وسایل الکتریکی آب بخورد زیرا رطوبت زمینه ساز رشد قارچ در این وسایل است.

۹ اگر ریش تراشتان را بعد از استفاده جلوی آینه جا می گذارید

برخی آقایان عادت به تمیز کردن سریع ریش تراش بعد از اصلاح ندارند و آن را برای چند ساعت یا چند روز به حال خود رها می کنند. ریش تراش از وسایل بهداشت فردی است که باید به موقع تمیز شود و در غیر این صورت ماندن مو و کثیفی داخل آن زمینه ساز بروز مشکل های پوستی خواهد شد. بهتر است بعد از اصلاح فورا ریش تراش را تمیز کنید و بعد از شستن آن از محلول های ضدعفونی کننده و الکلی کمک بگیرید.

 ۱۰ اگر ریش تراشتان را قرض می دهید

وسایل بهداشت فردی اگر تیز و برنده باشند، ممکن است با خون تماس پیدا کنند و منتقل کننده برخی بیماری ها نظیر ایدز، هپاتیت و باشند. تمیزکردن وسایل تیز و برنده با الکل بی فایده است اما ماشین های ریش تراش که مو را از ته نمی زنند و با خون تماس ندارند، می توان با الکل تمیز کرد و آن را در برخی شرایط خاص مثلا هنگام مسافرت به دوست خود قرض داد.

 دعای عشق بخوان



:: موضوعات مرتبط: ، ،
نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss


آقای اوباما! امشب این لالایی را برای دخترانتان پخش کنید+ صوت

آقای رئیس‌جمهور! امشب اگر نتوانستید قصه ي شاهزاده را بی کم و کاست برای "مالیا" و "ساشا" تعریف کنید، به جای آن، این لالایی ایرانی را برایشان پخش کنید.

کیوان احمدی در مطلبی برای سایت اوباما نوشت:

در حالی که در گوشه‌ای از دنیا، رئیس‌جمهوری در حال بوسیدن دختران خود و بلند کردن آن‌ها از رختخواب برای آغاز یک روز جدید است، در گوشه دیگری از دنیا، دختری غریبانه در حال آماده شدن برای رفتن به رختخواب است در حالی که 199 روز است پدر او را نبوسیده است.

مادر، شاید امشب برای دختر، قصه مرد سیاهی در گوشه غربی را تعریف کند که تاب تحمل دیدن امثال بابای دختر را در گوشه شرقی ندارد و به همین خاطر، "آدم‌ بدها"ی قصه با حمایت مرد سیاه، بابای دختر را کشته‌اند.

نمی‌دانم آیا وقتی گوشه غربی به شب برسد، رئیس‌جمهور جرات خواهد کرد برای دخترها قصه‌ شاهزاده با اسب سفید را کامل و بدون تحریف تعریف کند؟! آخر چند وقتی است که شاهزاده، به ضرب گلوله دوستان مرد سیاه، کشته شده است.

آرمانشهر آهنگی قدیمی را به آرمیتا رضایی نژاد و علی احمدی روشن فرزندان خردسال شهیدان هسته‌ای تقدیم کرده که خاطره‌های زیادی را برای کودکان دهه 60 ایران دارد.

آقای رئیس‌جمهور! امشب اگر نتوانستید قصه شاهزاده را بی کم و کاست برای "مالیا" و "ساشا" تعریف کنید، به جای آن، این لالایی ایرانی را برایشان پخش کنید شاید توانستند گوشه‌ای از رنجی را که کودکان ایران از دست دولتمردان کشور شما از کودتای 1950 تاکنون کشیده‌اند، بفهمند. شاید اینطوری، با تمام شدن شب و رسیدن صبح، نسل بعدی آمریکا نگاه معقولانه‌تری به ایرانی که فقط می‌خواهد پیشرفته و دیندار باشد، داشته باشند:

  

متن ترانه:

گنجشک ناز و زیبا

که می پری اون بالا

بال و پرت به رنگ خاک

دلت مهربون و پاک

به من بگو وقتی که پر کشیدی

بابام رو تو ندیدی

دیدمش از اینجا رفت

اون بالا بالاها رفت

پیش ستاره ها رفت

یواش و بی صدا رفت

ستاره آی ستاره

پولک ابر پاره

خاموشی یا می تابی؟

بیداری یا که خوابی؟

به من بگو وقتی که خواب نبودی

بابام رو تو ندیدی

دیدمش از اینجا رفت

اون بالا بالاها رفت

از اون طرف از اون راه

رفته به خونه ماه

ماه سفید تنها

که هستی پشت ابرا

نقره نشون کهکشون

چراغ سقف آسمون

به من بگو وقتی که نور پاشیدی

بابام رو تو ندیدی

همین جا پیش من بود

نموند و رفت زود زود

اون بالا بالاها رفت

بابات پیش خدا رفت

***

 

 دعای عشق بخوان



:: موضوعات مرتبط: ، ،
نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss


روستایی که خورشید آفرید

روستای ویگانلا (Viganella) در مناطق کوهستانی ایتالیا که درون یک دره  واقع شده. مردم این شهر از دیدن آفتاب محرومند.معماری به نام جیاکومو بونزانی به این فکر افتاد که آفتاب را به این منطقه بیاورد. برای این کار او یک آینه ي  بسیار بزرگ بر روی کوه نصب کرده تا نور خورشید را منعکس نماید.ین آینه ۴۰ متر مربع مساحت داره و حدود ۱۰۰.۰۰۰ یورو خرج این کار شده.این آینه با هلیکوپتر در سر جای خودش نسب شده. ویگانلا درنزدیکی تورینو در شمال ایتالیا واقع شده.

[تصویر:  q8djwnklbtvyaob5txw.jpg]

[تصویر:  jo9vqwq92p73gwxy8dg6.jpg]

[تصویر:  90xepium69s163nbg3pt.jpg]

[تصویر:  erzf9psnjlx7xq8tu8dx.jpg]

 دعای عشق بخوان



:: موضوعات مرتبط: ، ،
نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss


تو كه در باور مهتابي عشق

تو كه در باور مهتابي عشق
رنگ دريا داری

فكر امروزت باش
به كجا می نگری

زندگي ثانيه‌ای است
وسعت ثانيه را می‌فهمی؟

در شبی مهتابی
می‌شود در دل اين ثانيه باران بشويم

وز دلی غمزده در بستر عشق
عقدها بگشائيم
گره از كار كسی باز كنيم

و تماميت دنيامان را
از نم عاطفه لبريز كنيم

مي شود مثل نسيم
بال در بال پرستو با شوق

بوسه بر قلب شقايق بزنيم
مي شود غرق محبت بشويم

خودمان را به خدا بسپاريم
قلبمان را به صميميت عشق

دلمان را به اميد
می‌شود همدم تنهائی يك دل بشويم

بودنت تنها نيست
تو خدا را داری
و من آرامش چشمان تو را

زندگي ثانيه ای است
وسعتش را درياب
می‌شود در دل اين ثانيه كامل بشويم

 دعای عشق بخوان



:: موضوعات مرتبط: ، ،
نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss